Őröljük az egészségügyet - Hematológia

Nem sokat írtam szerintem a szájlilulós problémánkról a blogon. Van.
Preorális cianózisnak hívják, ami azt jelenti, hogy időnként elkékül a szája - Nándinak, és most már Misinek is. Többnyire ok nélkül, de mondjuk egy hirtelen nagy zabálás vagy egy kiadós rohangálás nagyobb valószínűséggel váltja ki.
Nándinak másfél évvel ezelőtt végigjártunk mindent, voltunk kétszer kórházban, egyszer saját felelősségre nem feküdtünk be - megmondták, hogy nem fognak semmit csinálni, kardiológiát, tüdőröntgent, nyelésvizsgálatot és alap vérvételt csináltak, minden negatív. Többnyire az volt, hogy biztos anyuka hülye, nem is olyan lila annak a gyereknek a szája. Minden orvos azt kérdezte, hogy orvos, vagy valaki egészségügyes látta-e már, hogy milyen is ez. És mikor mondtam, hogy nem, akkor csak elnéző hümmögés. Elég idegesítő...
De egy-két hónapja kb sikerült Misinek olyankor produkálni ezt a szájlilulást, mikor a védőnő itt volt alsón,  villámgyorsan bevágtam  a kocsiba a kölkeket, és odamentünk, ahol ő volt, így még látta. Az orvosig már nem mentünk el, éppen akkoriban túl sokat jártunk, és nagyon nem volt már kedvem, úgysem csinálunk semmit.
A minap azonban nagy levegőt vettem, mivel már egy hónapja nagyjából egészségesek, úgy döntöttem, belevetjük magunkat újra az egészségügybe. Ez az egész szájlilulós ügy úgy elült már bennünk: nem romlott semmi, időnként előjött, aztán elmúlt, de semmi más nem lett rosszabb, semmi más tünet, változás nem volt, így nem aggódtunk már érte. Ez van, oké. Majd kinövi. Reméljük.
Azonban most télen Misi is rákezdett, olyan 3-4 hónapja. Tök jó. Ez megint betette a kaput. Így valószínű, hogy van valami közös kiváltó oka, genetikus vagy külső tényező. Voltunk allergológián, a dokinéni szerint nem lehet oka. És ma hematológia.

Szörnyű élmény volt azt a rengeteg nagyon beteg, halállal viaskodó gyereket látni. Többször majdnem elsírtam magam, és szinte rosszul éreztem magam, hogy az én gyerekeim ilyen jól vannak, mit keresünk mi itt, de kivártuk a három órát, amíg sorra kerültünk. Egy nagyon ritka vörösvérsejt enzim zavarra gyanakszik a dokibácsi, ami annyira ritka, hogy nem is sikerült kideríteni, hogy hol végzik el a vizsgálatot... Lehet, hogy meg sem tudják csinálni. Azért megnézi minden másra is, holnap kell telefonálni az eredményért, azt mondta, szerinte negatívok lesznek  mind. A vizsgálatok más része 3 hét múlva, akkor kell menni.
Ha az, amire gondol, akkor bizonyos ételeket kerülni kell majd, de ilyeneket, mint pl. bab, amit amúgy sem eszünk nagyon, ki fogjuk bírni. Meg hát most sem lilulnak túl gyakran...
Nándi egy hős volt a vérvételnél, eleinte sírt, de aztán már nagyon bátor fiú volt, nézte érdeklődve, mi történik, hogy telnek meg egymás után a tubusok vérrel, még egy autót is kapott a ragtapaszra, amit raktak rá, amit aztán győzött mutogatni mindenkinek, de nem nagyon érdekelt senkit. Azért én megértettem. Szörnyű volt, hogy azt, hogy újabb kemoterápiára kell menni, anyuka úgy fogadta, mint ahogy én azt, hogy naponta háromszor cseppentsek a gyerek orrába... De azt hiszem, máshogy nem is lehet kibírni. Nem tudom, hogy lehet egyátalán...
Misi sokkal rosszabbul viselte. Szegény.

Ja, és Misinek tapintásra nagyobb a mája, amitől szintén ideges vagyok, de a holnapi telefonos eredménnyel meglátogatom majd a dokinéninket, nyomkodja már meg ő is, ő azért gyakrabban vizsgálja. Meg ott van az a hülye máj ciszta is, mondtam is, azt mondta a dokibácsi, hogy mikor megyünk megint, megnézik uh-al, annyira ő nem érzi égetőnek, mivel ilyen életkorban pont belefér, hogy kicsit nagyobb a máj, de most már ideges vagyok miatta, inkább kukkantson rá a saját orvosunk is.

Egészségüggyel ezzel nincs vége, mert pénteken megyünk szemészetre. Misi szeme most már heti rendszerességgel gyullad be pár napra, és múlik el magától, illetve Nándinak kéne egy látásvizsgálat. Misinek van még egy vérvétele majd a tejallergiára, és ortopédiára is megyünk mindhárom gyerekkel a hónap végén. Plusz Misinek kezdjük a kullancs szurikat. Ha kiváltom egyszer azt a hülye receptet...

___________________________

Másnap:
Máj rendben, uh. egy hét múlva, eddig minden lelet negatív, beleértve a májfunkciót is. Hurrá! :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 megjegyzés:

Orbis írta...

Hú nektek aztán megéri fizetni a TB-t.
De jó, hogy eddig minden oké! Továbbra is így lesz, tuti!

Megjegyzés küldése