Az kommentekrűl és azok moderatiójárúl

Pár hónappal ezelőtt megtalált egy troll, aki gondolta, belémköt. Van egy mondás, amit nem tudok pontosan idézni, de nagyjából úgy szól, hogy megérteni annyit tesz mint megbocsájtani. És én szinte mindig találok magyarázatot, úgyhogy általában csak sajnálom az illetőt, esetleg mondok érte egy imát ellenségszeretet címén, álmatlan éjszakákat nem okoz.

Ami nekem problémát okoz, az az, mikor teljesen normális emberek lesüllyednek erre a szintre, és megpróbálják megvédeni azt, akit támadás ért. Sok blogon találkozom ilyennel, emiatt kommenteket már csak akkor olvasok, ha írok is. Ez a süllyedés egyébként teljesen észrevétlen, fokról-fokra megy, és abszolút jóindulatból fakad. A beteg emberek másokat bántani próbálnak, hogy megkapják azt a figyelmet, amit a családjuktól és a nem létező barátaiktól nem kapnak meg. Mindenki egyre mélyebbre megy, és néha olyan rejtett bánatok és fájdalmak szabadulnak fel, ami senkinek sem jó. Hiszem, hogy annak sem, aki az egészet generálta. Egy ilyen szócsatából senki nem kerülhet ki győztesen. Mondogatja a hétköznapi blogolvasó, hogy jól megmondtam, de valahol ott van benne, hogy valami  mégsem stimmel. Van egy másik kedvenc mondásom is, amit szintén nem tudok pontosan idézni, de nagyjából úgy szól, hogy ne vitázz az ostobával, mert lehúz a szintjére, és ott a profizmusával elintéz. Ezért vezettem be a kommentmoderációt az első ilyen direkt kötekedés után, amit aztán több nem is követett.

Az teljesen rendben van, ha valaki kommenteli azt, amit írtam. Ha nem lenne rendben, nem engedélyezném. Örülök is a kommenteknek. Azonban ha valaki a gyerekemre szórja a homokot a homokozóban, akkor a kölkömnek is azt mondom, hogy menjen arrébb. Ha viszont a mi privát homokozónkban szórja a homokot, rászólok, és ha nem fogad szót, elküldöm, menjen a játszótérre azokhoz, akik ezt szeretik.

Ez most a rászólás.

Ugyanis többen jelezték, hogy mióta moderáció van, elvesztek a hozzászólásaik, azt kapták, hogy nem engedélyeztem az olvasást számukra. Most már túl sokan mondták ezt. És én nem szeretném, ha egy-két beteg ember miatt a normálisak azt gondolnák, hogy nem vagyok rájuk kíváncsi, esetleg kitiltottam őket. Úgyhogy megszüntetem a moderációt.
Amit szeretnék viszont kérni mindenkitől, aki nálunk játszik, hogy ha valaki szórja a homokot, álljon egy kicsit félre, van nálunk hinta is, mondjuk hintázzon, vagy dobálja a labdát a Panninak, az örül is neki. Mihelyt módomban áll, hazaküldöm a rosszalkodót, ne szóljon rá, ne adja vissza, ne vegye el a lapátját se. Tudjuk a játszótérről úgyis, hogy verekedés lesz belőle, ha egy neveletlen gyereket a gyerekünk próbál megnevelni. Magyarul kérek mindenkit, hogy ne menjen bele durva szócsatákba. A profilra kattintva van e-mail cím, ott lehet rendezni a konfliktusokat, én nem szeretnék ennek teret adni.  Ha nincs e-mail cím, akkor teljesen érthető, hogy csak a kötekedésre ment a dolog. Arctalanul, álnéven a frusztrációk kiélése. Járna inkább sportolni, vagy költené az internet előfizetés árát pszichológusra... Vitázni lehet, egymás között is, tőlem fórumozni is lehet a kommentsávon, szívesen fogadom az ellenvéleményeket, normális hangvételű kritikákat is. Ha esetleg nagyon bánt valakit egy komment, amit még törlés előtt sikerült elolvasni, és támogatásotokról szeretnétek biztosítani, azt e-mailben is meg tudjátok tenni.
A nem kedves hangvételű hozzászólásokat, és minden erre reagálót törölni fogok, mihelyt olvasom. Akkor is, ha egyetértek vele. És ezt ne vegyétek magatokra. Egyszerűen nem szeretném, ha ilyen dolgoknak nyoma lenne nálam. Igaziból azt szeretném, ha az általam olvasott blogokban sem, de erre sajnos nincs befolyásom, csak annyi, hogy én nem szállok be. Nem érzem magam elégnek ahhoz, hogy mozgalmat indítsak :)

A lényeg, itt nálam minden bántást teljesen figyelmen kívül hagyni.  Még ha komolyan is gondolta, a véleménye egyszerűen nem számít. Ha számít a véleménye, biztosan nem akar bántani. Ez végre egy olyan ördögi kör, ami nem rossz. :)

Köszönöm előre is!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

9 megjegyzés:

Csipkerózsika írta...

Naiv vagyok..és azt hiszem ez már így is marad...azt hittem , hogy csak alkotói körökben megy furkálódás, rosszindulat stb , sajnálom..
Én nagyon lelkemre tudom venni az ilyet, pedig tudom nem kéne, de még is..
Teljes mértékben megértelek , hogy nem akarsz sárdobálást blogodba..
Szép napot:)

Szitya írta...

kikocs!
Egészen egyszerűen visszavezeted a medrébe az ilyen-fajta blogolást, amit mi művelünk! Hiszen, ha nem tévesztjük (nagyon) szem elől, hogy ez az élmények, érzések és eszmefuttatások (tépelődések)számára fenntartott felület - hiszen ez egy napló tulajdonképpen!!!- aminek elolvasását gyerekeinknek (is) szánjuk, akkor eléggé természetese, hogy nem a kommenteken lesz a hangsúly.
Egyébként, szerintem meg a moderáció ráadásul plusz feladatot ad az írónak, amit én szívesen kerülök, amíg lehet...
Igazad van, no. Mondjuk, morfondíroztam is, hogy akkor most ezt leírjam-e?

lili írta...

Aki mindent megért, mindent megbocsát. :D Tolsztojtól. Így a magamfajta béna nethasználók is tudnak kommentelni. remélem, nem lesz több rosszindulatú hozzászóló! puszi neked!

Névtelen írta...

Én is beleestem minap a védés csapdájába.
Lányomba kötött bele egy troll a Facebookon, majd velem kezdett ugatni. A végén egy kedves üzenettel elbocsátottam magamtól, de persze arra is reagált, majd törölte az egészet, és letiltott.
Sose védek többé meg senkit így.

kikocs írta...

Csipkerózsika, én azt hittem, ezeken a privát blogokon nincs is, csak a közéletiken. Eléggé meglepődtem, mikor elkezdtem ilyenekkel találkozgatni... Hihetetlen, hogy miket feltételeznek, felrónak, kifogásolnak és a többi. Nagyon sok dolgot nem írtam bele ebbe a posztba, ami zavar még a témában :(

Szitya, én örülök, hogy leírtad :) Bár én a gyerekeimnek nem igazán szánom. Gondolkozom is rajta, hogy hogyan fogom megoldani, szerintem úgy egy év múlva Réka miatt valahogy zárnom is kell majd... Talán ha majd felnőtt lesz, de akkor sem biztos, meglátjuk. :)

Heni, sajnálom! :( ez szokott lenni. Rosszabb lesz, mint amikor elindul az egész. :(

Lili, köszi! Tudtam, hogy valakire majd számíthatok, és fogja tudni. Franciául olvastam, és hát annyira nem jó a franciám már. Meglehetősen megkopott :)

Szitya írta...

kikocs!
Nekem Zita-lányom rendszeres olvasóm. nem olyan nagy gond az, hidd el!!! És egy év múlva még egyáltalán nem fogja ez Rékát érdekelni, ne aggódj!!!
Puszi,
Szilvi

Adele írta...

Woody Allen mondta, hogy "Soha ne vitatkozz hülyékkel, mert ehhez le kell süllyedned a szintjükre és ott megvernek a rutinjukkal." És ez tényleg így is van.

kikocs írta...

Adél, köszönöm! Nem tudtam, hogy ő volt, csak használtam a mondást. Mert abszolút igaznak tartom :)

Odry írta...

Ezt a Welcome Házirendet szívem szerint lopnám!Tanulságos,megfontolandó,minden esetre én tanultam belőle....és ez jó!Köszönöm! :)

Megjegyzés küldése