OVCS 2. hét - Neveztem a fóliás csirkével

Én néha úúúúgy szeretnék gasztroblogot írni! De alkalmatlan vagyok rá. A legtöbb kaja, amit megfőzök, gyorsabban elkészül, mint amennyi idő lenne leírni. És rosszul fotózok. Van egy közös receptes-blogunk a fórumos csajokkal, ahova hónapszámra nem írok, és most már a blogspoton is indítottam egyet, hogy biztos csak azért nem rakom a recepteket, mert utálom a blog.hu-t. Hát, most már látszik, hogy nem azért. :) Pedig mindig elfelejtem, mit és hogyan csináltam, és nem tudom reprodukálni többet, és szomorú leszek tőle.
De most! Neveztem az Online Vacsoracsatára Autumnnál, egy rövidke hétre betörök a gasztroblogok világába! És aztán... Aztán ugyanúgy nem fogom írni a recepteket...

A játékostársaim Mézeskalács, akinél megragadott, hogy keresi az "igazikat", mert én is, Beastie, aki apuka és süt-főz, Ízlésszindróma, aki nálam sokkal de sokkal különlegesebb konyhát visz,  és 4Gyerek, akinek a blogját hónapok óta olvasom, és sok ötletet szereztem már tőle.
A receptekre lehet voksolni is a Kutya és Konyha blogon hozzászólásban, PÉNTEK ÉJFÉLIG! Névvel, bejelentkezve azok szavazhatnak, akik legalább egy blogot nyilvánosan követnek vagy írnak. A nem így leadott szavazatok érvénytelenek. Nem kell feltétlen rám, nem sértődök meg, szavazzatok arra, akinek a receptje a legjobban tetszik! És ha van nektek is egy jó receptetek, még lehet jelentkezni a következő fordulóra! :) Szabályok itt.

Mikor neveztem, kicsit gondolkoztam, hogy ha vendégül kellene látni valakit, akkor vajon mit főznék neki. Mert hozzánk nem szoktak vendégek járni. Úgy értem, nagyon gyakran van nálunk valaki, általában enni is kap, és néha vendégnek is hívjuk őket, de igaziból aki hozzánk jön, családtagként van kezelve. Ami azt is jelenti, hogy be is van fogva, meg azt is, hogy nem kell illemszabályokat betartani. :) És hogy nem vagyok vendégségre felkészülve.

Ha "igazi" vendég jönne, akkor valószínűleg keresnék valami receptet a Laptopkonyhán. Olyan jók vannak, egyszerűek mégis különlegesek, és esélyem sem lenne elrontani a videók miatt. (Ráadásul most nyereményjáték is indult náluk, receptre fel! :) ) A feladat viszont valami olyan recept volt, amire büszke vagyok. A barátnőm azt mondta, tegyem fel a tökfőzelékemet, mert a férje azóta, és csak úgy eszik tököt, mióta azt megkóstolta. De milyenmár tökfőzeléket csinálni vendégeknek??? Aztán eszembe jutott. 

A fóliás csirke volt gyerekkorom vendégváró kajája, és mindig osztatlan sikert aratott. Nagyon hamar rám is lett bízva teljes egészében, szerettem előkészíteni, és rakosgatni a fóliára a dolgokat, ügyelni, hogy semmi ne maradjon ki. Ugyanúgy, ahogy most az én gyerekeim. Várom is, hogy átvegyék a stafétát, mert én már mindig kifelejtek egy-két dolgot, hiába készítem ki az asztalra, ezt az adagot kétszer csomagoltam ki, egyszer a petrezselyem, egyszer az ételízesítő miatt...
Abban a hitben vagyok egyébként, hogy anyukám találmánya, aki egy iskolai batyu-bálra vitt vagy 35 éve fóliás csirkét. Kínjában egy alufólia darabba csomagolta a csirkét és a köretet is, és egyben sütötte meg, mert nem volt éthordójuk, és ezt tudta elvinni biciklin. Persze könnyen lehet, hogy más is felfedezte a spanyolviaszt :)

Ahogy a legtöbb étel, amit sokgyerekes anyukák kitalálhatnak, és amit az utóbbi években én is főztem, ez is rettenetesen egyszerű, nehéz elrontani, vannak viszont olyan elemei, amit jó betartani a Tökéleteshez. Azt írom le, amit mi szeretünk, aztán persze lehet variálni például bacon-nel, csirkemájjal, különböző zöldségekkel, érdekesebb fűszerekkel.

Hozzávalók:
Fejenként egy db csirkecomb
5-10gr. vaj (vajjal az igazi, de margarin is lehet)
fűszerek: bors, só, fokhagyma, kakukkfű vagy majoranna, petrezselyem vagy zellerzöld, és én valami ételízesítőt is szoktam szórni rá, általában olyant, amiben nincs tartósító és ízfokozó.
zöldségek: 2 marék mexikói zöldségkeverék, egy szelet zeller, egy-két kis gomba, brokkoli

A csirkecombokat jó esetben már előtte nap megmosom, megsózom, mert jobb lesz. Lehet kicsit jobban sózni, a zöldség majd felveszi. Egészben nagyobb darab alufóliára fektetem, kicsit átlósan, hogy majd könnyebb legyen csomagolni. Először a fűszereket teszem rá: 4-5 szelet fokhagymát, csipet borsot, a kis kakukkfüvet vagy majorannát,  csapott kávéskanálnyi ételízesítőt.

Aztán jönnek a zöldségek. Először a zeller szeletet teszem, ami azért nagyon jó, mert az évek tapasztalata szerint a sült csirkének - és főleg a pulykának - elveszi azt a fura tápos ízét. A zeller ezen érdemét el kell ismernem, pedig egyátalán nem szeretem. Aztán jön a többi, a fagyasztott zöldségkeverék, én legjobban azt szeretem, amiben van zöldbab és pritamin paprika is. Általában teszek mellé gombát szeletelve, vagy ha kicsik, egészben, és mivel a brokkoli nálunk nagyon fut, azt is. Most éppen kelbimbót is dobtam egyet, de annak elég erőteljes íze van, és az összeset én nyertem meg végül...

Ezután ügyesen be kell csomagolni az alufóliába úgy, hogy túl sok gőz ne tudjon elszökni, és a szaftja ne folyjon ki. Van, amelyik két réteget is kap emiatt... Sütőlapra fektetem, és 170 fokon forrólégkeverésen 90 percet sütöm (Tegyük hozzá, a sütőm nemnormális mivolta miatt csak előmelegített sütőbe tudok betenni bármit.). Általában csinálok hozzá egy kis rizst vagy sültkrumplit is, ha valakinek kevés a zöldségköret, ne maradjon éhen. És kész is van.



És itt jön ki az, hogy én bizony nem fogadok valódi vendégeket. Szóval a nemsikerült fotónál csak úgy fényképeztem, ahogy magunknak az asztalra teszem: az alufóliát szépen a tányér szélére kihajtogatva. Mert így nem folyik el a finom leve. Legalább a férjemét fényképeztem volna, mert neki kiborítottam, ő az én illusztris vendégem... Na, mindegy. Próbáljátok ki, érdemes, akármilyen udvariatlan is vagyok :)

És mivel ilyen sok szóval tudtam csak leírni, megússzátok a desszertet :)
Szavazni péntek éjfélig lehet.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

15 megjegyzés:

autumn írta...

Feltettem! Hajrá Kikocs!

Gesztenye receptjei írta...

Kocsi!
Nagyon klassz kajáét készítettél:-)

Ami írta...

Nyami nyami ! :) Ez aztán nagyon fincsi lehet :)

Mézeskalács írta...

Nem is tudom, nekem miért nem jutott még eszembe ez a fóliás egyben sütés?! Nagyon praktikus dolog, és nagyon finom lehet a végeredmény!

Beastie írta...

ujujj,ez már a második és milyen finom :) lassan összeáll az enyém is.....

Névtelen írta...

Ezt én is kifogom próbálni:)

Ízlésszindróma írta...

Hűű, nyami-nyami ez nagyon fincsi:)szívesen ennék ilyet egy vacsira!

4Gyerek írta...

engem nem szeret a blogspot. lenyúlta a képet is a hozzászólásaimnál, most meg azt hiszem a fekete lyukba került amit tegnap írtam.
fóliás cuccosokat szeretjük, indulhatunk? vacsoraidő van.

4Gyerek írta...

na, erre visszapakolta a legelsőt. pedig a másodiknál tűnt el, pár órája cseréltem le egy harmadikra.
uff

kikocs írta...

Köszönöm a kedves szavakat! :)
(És sokkal finomabb tényleg, mint amilyennek a képen látszik. Gergő meglátta, azt mondta, csináljak egyet megint, majd ő lefényképezi nekem :) )

4Gyerek, ezek a képek furák. Néha nekem is a régit hozza, egy hete cseréltem, máskor az újat... Én nem akarom kiismerni magam a blogspoton, mióta Gergő elmagyarázta, hogy is tárolják az adatokat a google-csoportnál :) Majnem beletört az agyvelőm, mint Szörnyeteg Lajosnak. Meg Gergőé is, mire sikerült megértenie, mit nem értek :D

Nelli írta...

Kikocs!Ez nekem nagyon tetszik!Olyan jó kis tavaszi étek!:-)

Gabi írta...

Kikocs a mexicóit fagyasztva kell beletenni?A brokkolit nyersen?Azt hiszem holnap ez lesz az ebéd :)

kikocs írta...

Igen, csak úgy egyszerűen bele, ahogy éppen van :) asszem legutóbb én fagyasztott brokkolit tettem bele, de megpárolódik a nyers is, van rá elég ideje.

Gabi írta...

Megcsináltam és ISTENI lett!!!!Köszi Kikocs a receptet!!! :)

kikocs írta...

Örülök, hogy ízlett, és köszi a visszajelzést :)
Nem véletlen neveztem ezzel...

Megjegyzés küldése