Csoda és ovi

És csodás ovi :)
Tegnap óta Nándi is ovis. És Réka is ovit váltott. Igen gyorsan történt minden, de most leírom, mert elmarad. jó hosszú lesz.
Először a csodát. Nagyon sok csoda van az életemben, de ez olyan másnak is bizonyíték-csoda, túl sok a "véletlen".

A legnagyobb nyűgöm, amitől leginkább gyötrődtem az utóbbi időben, az ovi volt. Nem voltam elégedett Réka ovijával, de a semminél még az is jobb lett volna, ha Nándi járhat oda egy darabig, mert nagyon szenvedtünk tőle mind, hogy Nándi nem mehet. Annak ellenére, hogy féltem tőle, hogy abban az oviban rosszul ítélik meg a különlegességét - rosszaságnak veszik, és nem annak, ami. Hogy egy kicsit másnak, máshonnan látja a világot. Ebbe most nem megyek bele jobban.
Még júniusban, mikor elutasították Nándit, a fellebbezés helyett katolikus ovit kerestem neki, nem is értettem, hogy egyátalán hogy nem jutott eddig eszembe, vagyis értem, egész eddig az épülő dunakeszi katolikus oviban gondolkoztam. Egyet találtam, ami elérhető távolságban van, Újpesten a Kármel Kiskertje. Megkerestem őket, persze nem volt hely, de ígéretet kaptam a vezető óvónőtől, aki egyékbént kármelita apáca, hogy ha lesz, szól. Én pedig azt mondtam magamnak, hogy akkor én rábízom magam a Jóistenre, ha Nándinak ovisnak kell lenni, az lesz, és itt lesz. És nem fellebbeztem, nem írtam leveleket, nem iratkoztam fel az alapítványi oviba, nem kerestem menekülő útvonalakat, ha ez sem jön be, mit csinálunk. Nem mondom, hogy nem gyötrődtem sokat, hogy mégis meg kellene próbálni valami helyet találni, de akárhányszor eljutottam addig, hogy valamit tegyek, mindig, mintha egy hang szólt volna hozzám, hogy "Bízzál!". Úgyhogy bíztam. Próbatételként fogtam fel. Bár 30-án megírtam este egy levelet, hogy önkormányzati hozzájárulást kérjek ahhoz, hogy Nándi hetente kétszer magánbölcsiben tölthessen egy-egy napot, amíg a Szent Erzsébet ovi meg nem nyit - elvileg tavasszal.
Úgy volt, hogy Réka már 30-án kezd. De a barátnőm véletlen otthon volt aznap Dávidékkal, és átmentünk hozzájuk. Majd megy 31-én. Kiderült, hogy Szilvi nem tudja hazahozni, és Marci sem megy kivételesen, amitől Réka sírt, hogy inkább akkor nem menne. Jó, maradjon akkor, és majd megy elsején.
És 31-én délben, gyakorlatilag az utolsó pillanatban, ott volt az e-mail, hogy keressem meg a kármelita ovit, mert két hely megüresedett, és vihetném Rékát és Nándit is. Elsején beiratkoztunk, és másodikán kezdhettek is. A beiratkozás után mikor kijöttem, alig tudtam visszatartani a sírást, annyira más, annyira jó ez az ovi a másikhoz képest. Már, amit én látok belőle. A gyerekek békésen játszanak, a konfliktusok elég normálisak, a gyerekek teljesen úgy kezelik, ahogy én álmodok erről, az óvónők pótanyukák, szeretik a munkájukat és a gyerekeket, a gyereket nem külön kezelik a családjától, hanem egységként. Az, hogy még katolikus nevelés is van, nyilván nekem óriási érték, de tudom, hogy sok olvasómnak ez mindegy :)
Ma beszéltem az óvódavezető Erzsébet nővérrel, akivel e-maileztünk, és mondtam neki, hogy mekkora csodaként éltem meg ezt a felvételt, és azt mondta, hogy ő nagyon érezte azt, hogy ezeknek a gyerekeknek itt a helyük. Annak ellenére, hogy csak e-mailt váltottunk, sem személyesen, sem telefonon nem beszéltünk egyszer sem. Nem sikerült ugyanis olyankor telefonálnom, mikor felvették volna a központi telefont, ahol valószínű a gazdaságis elküldött volna, hogy nincs hely, max. a gyerekek nevét írta volna fel a várólistára. Ettől számomra még nagyobb a csoda.
Szóval hála, hála, hála Istennek!

És igen, az ovi teljesen beváltja a hozzá fűzött reményeket, az történt, hogy Réka ma pl. sírt, hogy nem akar hazajönni még, igaz, hogy a roller miatt, de akkor is. (Nándi tegnap és ma is) És közölte azt is, hogy az itteni óvónénik többet tudnak. (Ezzel egyetértek) Nándit reggel átöltöztettem, és eltűnt, mire összhajtottam a ruháját, többet nem is láttam. Bement a csoportba puszi és köszönés nélkül. Réka nyikk nélkül megy be a csoportba. Bár reggel volt egy menet, hogy inkább a régi ovijába menne, de ez érthető, azért nehéz lehet az oviváltás. Aztán később már azt mondta, hogy ő már ma szeretne ottaludni. És mindketten nagyon szerettek volna ott ebédelni, majd hétfőtől. Azt kérték ma, hogy ne aludjanak ott, ezzel megoldották a dilemmámat, nem fognak, esetleg heti egyszer-kétszer. Az a terv, hogy október közepétől Misi is megy két napot majd bölcsibe, a Pinokkióba, és majd ugyanakkor alszanak ott Rékáék. És akkor végre én is magamhoz térek majd. Persze kiderülhet, hogy Misi erre alkalmatlan, meglátjuk.

Azért nyilván nincs még meg a helyük, Nándi még Réka mellett játszik (vegyes csoport), nem a fiúkkal, kicsit furán ismerkedik: ledöntötte a várukat, amiért megütütte az egyik, és most asszem tart egy kicsit tőlük. De nem annyira, hogy össze ne verekedjen a szemem láttára egy nagycsoportossal!!!, mert az elég szemét módon elvitte mind a két labdát, amivel játszottunk éppen (túl korán értem ma oda értük), és röhögve ment Nándi elől. Az ovikert túlsó végében egyszer csak azt látom, a nagyfiú fekszik a földön, Nándi rajta ül, és éppen eltalálja a fejét egy láb. De megszerezte és visszahozta a labdákat. Leszúrtam, mert nem ez a módja a konfliktusmegoldásnak még az überszemetekkel szemben sem, de azért kicsit büszke is voltam rá, hogy lenyomott egy nála két évvel idősebbet...
Ja, és megharapta az óvónénit, szóval biztos szereti :) Bár Eszti néni nem örült ennek a kifejezési módnak. De megbeszélték, hogy akkor kenyérhéjat kap majd enni, hogy kopjon a foga, ha ilyen nagyon kell harapnia.

Szóval ez az ovihelyzet. Boldog vagyok.
Holnap megyek tesómat meglátogatni a kórházban, jövök majd képekkel meg adatokkal. :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 megjegyzés:

dharma írta...

Először egy próba

dharma írta...

Éljen,és tudok kommentelni és bár mindenhol el vagyok maradva,VÉÉÉGRE!!! Végre tudok írni,végre ide is jutottam és végre jó híreket olvasok Rólad...Rólatok :) Nagyon örülök az ovinak,már ez a pihi,kicsi nyugalom mindenképp kijárt Neked!!! Nándi is remélem mihamarabb megtalálja majd a helyét! Puszi Nektek!

Megjegyzés küldése