Vezetek



Baromi sokat vezetek mostanában - magamhoz képest, és Pesten, ami nekem a legnagyobb para. Még amikor sokat vezettem, akkor sem mertem Budapesten vezetni, eleinte még Dunakeszi is kínkeservvel ment, de belejöttem. És most naponta kétszer be kell mennem Újpestre oviba, ez a minimum, ez olyan 25km/nap, de van, hogy még Dunakeszit is meg kell járnom, vagy bemenni Gergőig. És  vannak napok, amikor úgy érzem, hogy a világ összes barmával találkozom. 

És nagyon gyakran úgy érzem, hogy az élet- és a vagyonvédelem általam túlbecsült fogalmak. 

Vannak emberek, akik pl. következetesen nem használják az indexet. Semmikor. Nem csak körforgalomból kifelé, vagy kanyarodósávban, hanem kanyarodáskor, vagy sávváltáskor sem, amikor úgy vág be két autó közé, hogy egy-egy méter van előtte meg mögötte, mindezt 80-al városon belül. Vannak, akik azért előznek meg (akár jobbról is), hogy aztán megálljanak előtted 100m-el később, és balra kanyarodjanak. Vannak, akik tépnek mint állat egyik lámpától a másikig, hátha addig átvált zöldre, ami makacsul piros. Pedig valószínűleg minden nap arra jár, és tudhatja, hogy nem fog. Egyébként azt már én is felfedeztem két hét alatt, hogy a Megyeri úton végig piros hullámot állítottak be. Négy lámpa van nekem útközben, és lehetetlen akár kettőn is átmenni egymás után. Az a legjobb, hogy 70-es táblát is tettek ki két, egymástól 500m-re levő lámpa közé. Sok értelme van :)
Vannak, akik nem hiszik el, hogy az autójuk 270 cm-nél magasabb, még akkor sem, ha mondjuk 3m-es. Azért megpróbálnak átjutni a híd alatt. Ezzel hetente legalább 3 alkalommal találkozom, ami elég kínos, tekintve, hogy én csak naponta négyszer járok arra, ami 24 órából elég kevés. Azért elég bosszúság így is, mert többnyire beáll tőle az egyirányúsított forgalom, míg az egy sávon ki ipszilonozik a delikvens, aki ugye nem csak magas, hanem hosszú is többnyire.
A kedvenceim azonban azok a biciklisek, akik szerint ha külön aszfaltozott, autós forgalomtól lezárt bicikliút van, akkor azt másik bicikliseknek kell használni. Ha már van bukósisakja, láthatósági mellénye, vagy világítózöld biciklis nadrágja és/vagy pólója, ráadásul versenykormánya, akkor 95%-os eséllyel az úton kell tekernie. Amennyiben valaki ezt szóvá teszi - nem én, mert én félek tőlük - akkor komoly valószínűséggel alakul ki autócsapkodás  az ordítozás és ökölrázás mellé. Pedig nem mennek 50-el, hogy azt mondhassák, hogy úgysem mehetsz gyorsabban... 

Én szeretem betartani a szabályokat. Úgy gondolom, azért hozták őket, mert biztonságosabb, ha betartjuk. Különös vonzalmat érzek például a sebességkorlátozások betartásához. Szeretek lakó és pihenőövezetben 30-al menni, és figyelni, hogy nem motorozik-e ki egy kapualjból egy kiskorú. Szeretek lelassítani a sétálók mellett, illetve nagy ívben elkerülni őket, különösen esős időben, hogy ne fröcsköljem le őket. Szeretem betartani az 50-et a városban, kanyarok előtt 30-as táblánál is lassítani szoktam, ha ismeretlen a hely. Jó, a 30-at egyébként ritkán tartom be.
Ez alatt a két hét alatt viszont határozottan sportosan kezdtem vezetni én is. A reggeli csúcsban, ha nem megyek legalább 60-al, egyszerűen annyira a seggembe jönnek, hogy nem látom a lámpáját, és félek. A kanyarok előtt alig lassítok, ugyanebből az okból kifolyólag. Látom én már régóta - Gergő mellől -, hogy más is így csinálja, de én nem szeretem. Mégis muszáj. Sokkal jobb hazafelé, kifelé szinte senki sem jön. Meg délben is elég kellemes. 
Reggel kikanyarodni a híd alól a Külső Szilágyi útra balra, majd rögtön utána jobbra úgy, hogy ne okozzak forgalmi dugót, határozottan nagyobb lélekjelenlétet igényel, mint amit én bármikor is a magaménak tudtam vezetésügyileg. Azért sikerül, és két hét alatt még egyszer dudáltak csak rám, de az nem volt indokolt, mert több sorban álltak az autók, mint ahány sáv volt, ráadásul az eső is esett :) 

Rékának meg Nándinak pedig minden reggel el kell magyaráznom, hogy miért megyünk el az ovi mellett, és nem fordulunk balra 3 sávon és 3 záróvonalon keresztül, ahogy teszik mások, hanem megyünk még 50 m-t, ahol szabálysértés nélkül (és kényelmesen) megfordulhatunk. Tényleg nem értik. Lehet, hogy azok sem, akik ott befordulnak balra. Asszem egy szinten vannak. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 megjegyzés:

Hajnalka írta...

Ha lenne egy UAZ-od vagy Krazod, esetleg Uralod, minden félelmed elszállna, hisz se neked se az autódnak nem lenne károd, ha valaki beléd jönne :)
Zsolti üzeni (Hajni Zsoltija)

Megjegyzés küldése