Első hó

Gondolom a gyerekes blogokon sok kép és poszt lesz mostanában ebben a témában, azt hiszem, minden gyerek örült ennek a kis előtéli áldásnak. A mieink is. Nagyon.
Valamikor a hét elején meghallották, hogy mondtam Gergőnek, hogy a novemberi nagy szél után mindig meg szokott jönni az első hó, ez az én népi meteorológiai megfigyelésem :) És azóta kérdezgetik, hogy hányat kell aludni a  hóig.

És lett ma reggelre. Úgyhogy a fél 8, engem pizsamában, Gergőt még ágyban, de a gyerekeket már a hóban találta. Hógolyóztak, lapátoltak, Réka gyártotta a hóangyalokat, lett hóember egy csomó, le is lettek rombolva. Kicsit aljas volt ez a nagyon vizes hó a hideggel, nem bírtak sokat kint, egy óra alatt átáztak az orkán kesztyűk is, a vízhatlan overálok is, elég is lett nekik, először Misinek, majd sorban a többinek, aztán az olvadó napsütésbe már nem is kívánkoztak napközben.

Misi idén szaladgálhatott először a hóban. Tavaly is szánkóztunk, meg beleültettem nyakig a hóba, de azért más volt, meg hát régen is volt.  Figyelte, mit kell csinálni ezze a fura fehér, hideg izével, és bőszen utánozta a nagyokat. Aranyos volt nagyon :)

Tapogatta a hóembert, mert mi is.

Jól csináltam?

Nándi igazi okos bátyus lett a kis féltékeny dühgombócból. Egész nyáron húzogatta a szánkót a füvön, most végre újra élesben is játszhatott vele. És azonnal megengedte, hogy Misi felüljön! Ez igen nagy szó!

A kicsi hóembereket megörökíteni sem sikerült, olyan gyorsan rombolták le őket. A naggyal viszont keményen meg kellett küzdeniük. Egy hosszabb videó is készült róla. Próbálták nekifutásból fellökni, aztán nekimentek a kis ásóval, rámásztak... Ez éppen a rámászós fázis, mikor már csak a lába állt. Ezzel nem is bírtak, megmaradt.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 megjegyzés:

Lepkevár írta...

De jó nektek! Itt csak az eső esett, és abból nem lehet hómedvét építeni... :) Nálunk is napi kérdés, hogy még hányat kell aludni a havazásig.

Zsu írta...

Itt sem volt hó:(((
Épp gondolkodtam rajt, hogy az 5 évesemmel nem is igazán hógolyóztam még, talán, ha egyszer építettünk hóembert... Hova tűntek az igazi téli havas, hetek, hónapok???

kikocs írta...

Sajnálom, hogy nem jutott felétek :( Azt hittem, országos volt...
Mindig máshol szokott hó esni mint ahol vagyok, ha elutazunk itt, ha hazajövünk, ott, ahol jártunk éppen... Azt hittem, átok ül rajtam, de akkor nem :)

zsu, tavaly mit csináltatok???? Itt térd felett ért a gyerekeknek a tél nagy részében. Idénre is ígérnek havat, úgy legyen! (A macskáknak is nagy a bundájuk, hátha tényleg)
Az időjárás meg mindig hullámzó volt. Biztos visszajönnek még a havas idők, ahogy a Balaton is "kiszárad" időről időre, aztán mégis megvan még...

Orbis írta...

Itt is szép hó esett, mi is építettünk hóembert (na jó, főleg apa meg a gyerekek..) de nem készült kép.

És igen, tavaly télen hónapokig álltam bokáig a hóban az iskolaudvaron :) Már épp kezdtem azt gondolni, hogy hát szép-szép, de kicsit sok a jóból :)

Megjegyzés küldése