Egy napunk, percről-percre

A Mamanetes fórumon az volt a téma, hogy ki milyen rendetlen. Asszem, viszem a prímet... Elgondolkoztam, hogy mivel is megy el az időm, és ma reggel hirtelen felindulásból kitaláltam, hogy írom egy napig, hogy mivel is. Amikor tudok, odaszökök a géphez, és leírom az előző időszakban mik voltak. Ez egy teljesen átlagos nap volt, sőt, inkább a jobbak közül, viszonylag béke volt, és Misi sem volt nyűgös. Főzni sem kellett. Még talán hangos szó sem esett nagyon. Szigorú azért igen :) (Egyébként alig kiabáltam velük mostanában, olyan jó!)

Igyekeztem mindent írni, de nyilván nem tudtam. Biztos kimaradtak apróságok, orrfújások, kívánságok, ilyesmik, de nagyjából ezek történtek.  Ja, és ugye egyszer múlt idő, egyszer jelen... Nézzétek el, én is utálom, ha könyvben ilyennel találkozom, de ez nem könyv, és amúgy is így sikerült :)

5.30-7.25  próbálom Misit visszagyűrni az ágyba. Sikertelenül. Negyed 7kor lejövök, majd fel Nándi lelket ápolni. Együtt le. Beülök kakilni Nándival - én asszisztálok, illetve mozgatom a szükséges eszközöket: hintaló, nagy gyűrögető, egy marék cumi. Beszélgetünk. Végez. Csomagolok Gergőnek ebédet. Orrtörlések-fújások. Felmegyek Nándi autóiért. Felmegyek Nándi többi autóiért. Felmegyek Nándi maradék autóiért. Újabb orrtörlések, fújások. Próbálok magamhoz térni, vizet adok, életet védek. Benézek a postafiókomba. Gergő lelép 7.20kor dolgozóba.

7.25-7.50 próbálom visszaverni a csoki iránti támadásokat. Reggelit csinálok és adok. Mézes kenyér, rizs, sült csirke. Kakaó, víz. Misi lekváros kenyér. Majd üres kenyér időtöltésnek...
Feltörlöm a vizet, amit Nándi kiborított. Réka is. Becsukom a fürdőszoba ajtót Nándinak. Kézmosás csutakolás.

7.50
Felmegyek a gyerekek ruháiért. Előtte életvédelem Misi és NÁndi között.

7.52 anya! felmegyünk. Lejövök Misiért, felkísérem, lekapcsolom a villanyokat, behívom a kutyát, hogy a szomszéd ne mérgezze meg, mert ugat.

7.52-8.35
mindenki felöltözve. Én is. Közben orrszívás, szoptatás, orrszívótakarkítás, lázmérés (Réka kihűlt, a fiúk rendben vannak), köptetőosztás. Még egy játék-billentyűzet keresése, a kettő Misi és Nándi közötti elosztása, Nándi lebeszélése arról, hogy mind a kettővel csak ő játszhat, fontolgatása annak, hogy felhívjam Gergőt, hogy hol találok még egyet, amit használhatnak a  gyerekek, mert Réka is irodásat akar játszani. Iszom két pohár vizet, és elteszem a reggeli hűtőbe való maradványait.

8.35-9.30
Le akartak jönni utánam, ezt elkerülendő - ne kelljen minden játékot lecipelni - felmentem, felvittem a tegnap este kimosott ruhát (nem teregettem ki, majd ha mesét néznek). Megigazítottam Nándi zokniját, összepakoltam egy adag mosnivalót. Megigazítottam Nándi zokniját, mentem vele játszani. Réka is csatlakozott. Megigazítottam Nándi zokniját. Megkérdeztem, kicseréljük-e. Nem. Játszunk. Megigazítottam Nándi zokniját, rábeszéltem, hogy cseréljük ki. Sikerült, kicseréltük, zokni vissza a helyére. Lebeszéltem Rékát, hogy az ő zokniját is kicseréljük. Játszunk. A kutyák (kölkek) elalszanak, én elszökök, leviszem a mosnivalót, elindítom a gépet és megkeresem a telefonom, hogy felhívjam a gyerekorvost, bemenjünk-e. Azt mondja, nem szükséges. Megkönnyebbülök, hogy nem kell a három gyerekkel bemenni, autózni, stb. Annak ellenére, hogy még legalább 3 indokom van a bemenésre. Bekapcsolom a fenti gépet, hogy megosszam messengeren Gergővel az eredményt. Inni adok a fiúknak. Lemegyek, kinyitom neki a laptopot, hogy tudjon rajta dolgozni messziről. Megírom, hogy nem megyünk dokihoz, majd megyek tovább játszani kutyásat. Megvigasztalom Nándit, aki hanyattesik a bébitaxival. Elcsípem, hogy Misi ásítozik, elviszem, megszoptatom, közben hallgatom, hogy összekapnak a nagyok, majd megegyeznek, hogy lemennek. Szuper.
Átviszem az ágyába, lefektetem. mellé ülök. Rékának az altatás kritikus pontjánál jut eszébe, hogy nem kapták meg a reggeli utánra ígért gerezd csokijukat, és hallom, hogy lopakodik a lépcsőn felfelé, hogy ordítva suttogva ezt közölje velem. Sikerül elébevágni, kiosztom a csokit, visszalopakodok, szerencsére Misi pont nem fordult a szék felé, hogy észrevegye nem vagyok ott, és így nem lett fennakadás. És most leírok. Közben Misi már biztosan alszik. 9.20 van, megírok egy e-mailt aztán meghívom a kölköket valami társasjátékra, mert most Misi nem rombolja szét. Persze nem akarnak majd, mert "elmélyülten játszanak" hallom. Nagyon aranyosak :)
Úgyhogy elkezdek pakolni. Reggelimaradványok, újabb mosás, a vizeset felviszem, szemetet ki, stb stb. Elsősegélyt nyújtok egy törött lábú kutyának. Délután már játszhatnak vele. Felmegyek egy kosárért a gyerekszobába - ahol Misi alszik- a lónak.

9.30-10.25. Sajnos behoztam a postát, és sajnos kinyitottam, ezért az idő nagy része telefonálással és ügyintézéssel ment el végül. Közben a gyerekek nyomdáztak, mert nem találtam meg a kisollóikat, ezeket kerestem - ha én kisolló lennék, vajon hova bújnék? - ragasztani és vagdosni akartam velük, karácsony előtt csináltunk ilyent utoljára. Meg orrot fújtam. Meg vizet adtam. meg mogyorót. Meg kicsit pakoltam is még. Meg rájöttem, hogy igaz, hogy gyümölcs nincs itthon, de aszalt igen, biztos az is jó, mert éhen halok. Persze a büdös kölkeknek nem kellett - anyaaaa dobd kiiiii!!! Meg orrot fújunk. Az ügyintézés közben Nándi a ragasztót teljes mértékben kivégezte, majd nyafogva a kezembe nyomta, hogy dobjam ki.  Közben orrot fújunk. A telefonálás végére pedig Réka rá merészelt ülni a piros hintaszarvasra, Nándi ezért hátba verte, Réka ezért ordított, Misi ezért felébredt. Hurrá. Lehoztam, bedobta a cumiját a lépcső alá, megkerestem. Mindjárt elpakolom a nyomdázás maradványait. (nem sikerült)

10.25-10.40 Nándi nekiment Misinek a hintaszarvassal. Nándi büntibe a lépcsőre, Misit vigasztalom. Közben Réka annyira csúnyán köhög, hogy elbizonytalanodom a dokival kapcsolatban. Megmérem a lázát, mert melegnek érzem. Orrot fújunk. Egy mese alatt pont megmérődik a láza. 36.5. Maradunk itthon. Még egy mesét kérnek, most azt nézik. Közben megetetem Misit.

10.40-10.55 Engedtem a csábításnak, és még egy 10 perces mesét engedélyeztem. Közben pakoltam a konyhában, és csend volt.

10.55-11.10 vége lett a mesének. Próbáltam rávenni Rékát, hogy ragasszunk szalvétadarabkákat rajzolt virágra. Amíg magyaráztam neki, Nándi megszerezte a nyomda tintapárnáját. Most zöld a szája, a homloka, a keze. Hiába sikáltuk, nem jött le. A föld is az volt, de azt feltöröltük. Az asztalt is. Sikálás közben beletörölte a szappant a szemébe. Kimostuk. Orrot fújtunk. Megcsináltam végre a teát, amihez a délelőtt folyamán háromszor forraltam fel a vizet. Aztán Misi túl közel ment az autókhoz, így életvédelmi feladataim voltak. Réka kiakadt, hogy nem akar ragasztani, és egyébként is éhes. Lebeszéltem az evésről, mindjárt dél. Akkor menjünk fel. Feljöttünk, felvittem Misit, majd lejöttem, és felvittem Nándit. Az összes cumijával. Majd vizet hoztam nekik. Most csendben vannak, határozottan kezd kijönni rajtam a betegség, elég fáradt lettem. Misi sír, vajon mi történt?

11.10-11.45 Nem emlékszem, mi volt a sírás oka... Mindenesetre doboltunk meg zajoltunk egy nagyot. Réka feje megfájdult tőle (tőlem hallotta...) Aztán Réka meg Nándi összevesztek egy dobozon. Eltépték. Megragasztottam. Baj volt. Megszeretgettem Nándit, hogy jobb kedve legyen. Baj volt. Kicseréltem Nándi pulóverét, mert vizes lett. Rékát megnyugtattam, hogy kap másik pulcsit Nándi, nem lehet pólóban semelyikük sem. Misi életét védtem, mert hozzáért Nándi ágyához. Átpakoltam Réka ágyára. Megint rossz helyre ment. Durva közelharc árán kicseréltem Misi pelenkáját, mert bekakilt. Valahogy visszaöltöztettem. Megpróbáltam megszoptatni. Nem akart. Csak vigasztalanul sírt. A nagyok közben habtapizni kezdtek bent, kiköltöztünk az irodámba. Misinek is csináltam habtapit, ettől abbahagyta. De most éppen befelé mászik a torlaszon keresztül, jobb lesz, ha utána megyek...

11.45-12.20 habtapiztunk, orrot fújtunk. Visszakényszerítettem Rékára a pulcsit. Építettem, szörny voltam, kedves cápa voltam, vonat voltam, aki állatokat ütött el. Végre megyünk ebédelni. Éhes vagyok.

12.20-13.40 Megvolt az ebéd. Lementünk, Réka visítozott, hogy várjuk meg, ne ő legyen az utolsó. Tolatva jött, mert ő kisbaba. Azért leért. Ebédre ő üres tésztát kér. Se husit, se szaftot (egyébként a tejszínes gombás csirkét nagyon szeretik). Hosszas győzködés, nem nyertem. Üres tészta. Nándi csak hisztizett, hogy ő habtapizni akar még. Győzködés, hogy megvárja, nem nyertem. Üres tésztát adtam neki is a biztonság kedvéért. Abból könnyebb szaftosat csinálni meg husit adni hozzá. Elkezdem melegíteni a mi kajánkat Misivel (rizs, sült csirke, tegnap kétfélét csináltam). Nándi bőg az asztalnál. Vizet kérnek. Adok. Nándi nem eszik. Réka elkezd nyavalyogni, hogy ő szaftot is kért volna. Melegítek neki, Nándinak is felajánlom, de inkább kiönti a vizét a mosogatóba. Misi közben észrevétlenül szippantja be a kajámat, a nagy részét ő ette meg végül. Réka befejezi a kaját, a maradékot felönti a vizével. Ráül a hintaszarvasra, ami Nándiban a maradék biztosítékokat is kiveri. Megbeszélem Rékával, hogy Nándi most hülye, ne piszkálja már. Megérti - csoda :) Nándi kakaót kér, hogy attól jobb lesz neki. Csinálok. Réka kitalálja, hogy kakaót csinál magának, ezzel elvan egy darabig. Nándi bőg, bőg, majd hirtelen abbahagyja: Anya, kakiltam? Szerencsére nem, csak puki. Ettől viszont megnyugszik, megissza a kakaót, majd két kézzel elkezdi enni a tésztát. Már az egész tányérnyit a két markába gyűjti, és onnan harapdálja ki. Misi bezabálta a kajám, hozok még. Közben realizálom, hogy a maradék csirkeszaftot összekakaózta Réka. Csörög a telefon, Brútusz ugat. A kettőt én összekötöm a hülye szomszéddal, behívom a kutyát, felmegyek a telefonomért, valami ügynök hívott. Szerencsére. Réka közben végez a kakaógyártással, kezeljem a mikrót. Kezelem. Misi közben követeli a második adag kajámat is. Kap. Nándi végez, mindent megevett, megivott, megdicsérem őket, kérik a csokijukat. Megkapják, felmennek. Lapátolom a kajámat, Misi méltatlankodik, de félek, hogy kipukkan, annyit evett már (kb, mint réka meg nándi együtt). 1 perc múlva sikítozva dübörögnek le a lépcsőn, valami szörny rájuk üvöltött, kergessem el. Majd, majd, majd. Megcsinálom a reggel megkívánt, délelőtt megfőzött és mostanra kihűlt hársfa-csipkebogyó teámat, amitől a gyógyulást reméltem még reggel. A méz sem olvad már fel benne. És feljövünk. Elkergetem a szörnyet, bekapcsolom a mesét, leülök a gép elé, hogy ezeket leírjam. És csörög a telefon. Hajni újságolja a híreket kismamakönyv, esküvő és autó ügyben. Beszélünk 15 percet, észbekapok, fektetnem kell, a meseolvasás is elmarad igény híján, volt tv-mese :( . Összegyűjtöm a takarókat-párnákat-gyürögetőket, összegyűjtöm a nagyokat, Nándi mind a hét cumiját, mindent bedobálok a felnőtt ágyba. Orrfújás, pisi - közben Nándi egy kis szappant spriccel a fürdő közepére vihogva - és végre ágyban. 13.30 van. Misi még kap egy kis időt. 5 perc múlva Réka hessegeti Nándit. Aztán pár perc múlva parancs, értettem, megyek az új autót megkeresni valahol a többi 200 között, de sikerrel járok. Két perc múlva visszautasítom, hogy további rózsaszín autókat, tüzes autókat, és szörnyautókat hordjak az ágyba. Nincs még csend, de remélem, mire Misit fektetem, lesz.

14.00 Csend. Réka köhög, Misi alszik, Nándi alszik. Én meg gondolkozom, mit csináljak. Netezzek, vagy süssek valami sütit. Napok óta sütit ennék. Valami nagyon finom sütit. Vagy feküdjek le? Zsong a fejem, szokatlan a csend. De nagyon jó!

14.30 jó, hogy nem feküdtem le... Misi sírt, visszaaludt. nekiállok sütinek...

14.55 Bepakoltam a másik felét a mosogatógépnek és elindítottam (az egyik fele apa műve volt, hála hála! :) ) Elmosogattam a tepsit. Gyúrom a tésztát.

14.55-15.30 Réka lejön. Sír, hogy ő aludt, jár a fagyasztott eper. Meggyőz, bár tudom, hogy nem aludt, de legalább próbálta egy jó órát. Kap. Elkezdünk vitatkozni, hogy vegyen fel pulóvert. Nem akar. Én meg akarom. A zacskó fagyasztott epret belevágom a kukába, hogy ha nem teljesíti a kéréseimet, akkor én sem fogom az övéit. Réka sírva elmegy, és felveszi a pulcsit. Ellenőrzi, hogy a zacskót kiveszem a kukából, és visszarakom a fagyasztóba (frissen ürített, zacskózott kukáról van szó, és jól lezárt zacskóról). Misi sír. Felmegyek. Felébredt, lehetetlen visszatenni. Lehozom, leteszem, játszanak Rékával, folytatom a sütit. Visítok, és kitépem Misi kezéből a csirkéknek gyűjtött maradékból kihalászott kenyérhéjat. Adok neki egy másikat, és kiviszem a konyhából. Beteszem a sütőbe a sütit, és remélem kész lesz, mielőtt kipurcanok :)

15.30-15.50 leülök játszani a gyerekekkel, csörög a telefon. Heni a háromgyerekes barátnőm. Réka közben fel akar ülni a gyúródeszkára. Beszélünk vagy 5 percet, majd elpakolom a sütés maradékait, Réka felmászik a pultra, nézi a sütit. Leülök Misivel játszani. Rékának eszébe jut, hogy kakilni kell. Megyek társaságnak, mert Misi is ott van.

15.50-16.10 elintéztük a klotyót, összeszedtem a hirdetési újságokat közben. Aztán újra, mert megnézegette őket Misi is. Megtaláltam közötte az adó-papírjaimat, Gergő kap ezért majd, bár biztos kiderül, hogy én vagyok a hibás... Ami nem kellett, kivittem a garázsba a szelektív dobozba. Aztán játszottunk. Aztán megvigasztaltam Misit, mert beletenyerelt egy póni-fésűbe. Aztán felébredt Nándi sírva. Felmentem, megvigasztaltam, lehoztam.

16.10-16.18 Nándit simogatom a kanapén. Aztán visszaszerzem Misitől a seprűt, mielőtt tisztára szopogatná, és gyorsan összesöpröm a konyhát. Aztán kiviszem a sütit a hóba, hogy gyorsabban hűljön, és ha már kint vagyok, gyorsan teszek a madaraknak még két tányér napraforgót a fára. Réka meg Nándi elkérik a robotgép karjait, hogy leszopogassák. Becsukom a fürdőajtót.
Visszaszerzem Misitől a tekercs vcpapírt, amit zsepinek használunk, pisilek Nándival, és hozok le neki ruhát.

16.18-16.50 Felöltöztettem Nándit, behoztam a sütit. Misi gatyarángató üzemmódban - éhes. A nagyok a konyhapulton ülnek az ablakban. Kiborítják a müzlit. Összeszedem. Mogyorót kérnek, kapnak. Vizet kérnek. Keresek még két csak vizes poharat. Keresek a lépcső alatti zsákban egy terepjárót Misinek, mert Nándi nem hagyja, hogy játsszon azzal, ami elöl van. Sütit kérnek, kapnak. Míg megeszik, befejezem a szeletelést, és én is dézsmálom közben. Misit bekötöm az etetőszékbe. Veszek elő neki rizst meg csirkét, ha már így bejött, tegnap óta ezt eszi. Közben Réka visít, jött egy piros autó. Heni hozta a közösen rendelt joghurtokat, kimegyek, behozom. Amíg Misit etetem, mindegyik fajtából ki kell bontani egyet. Réka mindet utálja, Nándinak mind bejön. Misinek is, kap a végén pár kanállal. Lerakom Misit, megeszem a maradékokat. Réka kibontja a tápszert és a tejpépet, hogy a dobozát megszerezze, neki az KELL!  Nándival kicsit huzakodnak rajta, hogy pónik vagy autók lakjanak-e bennük. Végül Réka kiegyezik a nagyobb dobozzal. Misi felmászik a kanapéra, Nándi elkezdi terrorizálni, Réka erre belemar. Nándi ordít, mint a fába szorult. Réka büntibe, Nándit vigasztalom. Misi is vigasztal. Réka elmondja, hogy kell viselkedni, bocsánatot kér. És már itt kunyerál csokiért.

16.50-17.20 Nem kapott csokit. Akkor mesét. Azt sem. Felajánlottam, hogy mesélek. Nem. Azért én inkább mesélek. Nem, a könyvek be vannak zárva. Jó, akkor Thomast mesélek Nándinak, ő vevő rá. Arra azért odaült. És meséltünk. Közben Nándi 4szer állt fel, hogy Misi játékát elvegye, és olyan helyre tegye, amit nem ér el, én könyörgök, és próbálok az eszére hatni. Nem nyertem. (Misi saját babajátékairól van szó.) Ebből kifolyólag Misi jött, és próbált lapozni. Nem volt egyszerű, de elmeséltünk kettőt. Aztán megjött Gergő.

Innentől nem írom. Fárasztó írni. Meg mindenre ketten vagyunk.
 És tudok pihenni.

Azért elég sok a tanulság. Pl. Misivel nem sokat foglalkozom, ha nem követeli, csak nő, mint a dudva. Vagy, ami a még rosszabb, a nagyoktól tanul. Amit délelőtt nem csinálok meg, az nem lesz meg valószínűleg. Nem játszom túl sokat a nagyokkal sem, főleg a kívánságaikat teljesítem. Ha játszom velük, akkor is kívánságok vannak, nem a foglalkozást követelik ki vele. Jó lenne többet mesélni. De legalább beszélgetni beszélgetünk. És ha költözünk, nem megyünk kétszintes házba. Nem nem nem. Legalábbis gyerekszoba nem lesz fent...



Azért egy kis jellemző még Nánditól, a frissen előszedett terepjáróval kapcsolatban:
-Kié ez a terepjáró?
-Elcseréltem a Misivel!
-Melyikre? A piros a Misié, vagy a fekete?
-Egyik sem, hanem a másik.
-És az hol van, hogy odaadjuk a Misinek?
-Nem tudom! Hozd ide!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 megjegyzés:

demetnik írta...

Le a kalappal előtted!!!!:)Nekem még olvasni is sok volt:)Hihetetlen,hogy mennyi az energiád és mennyi ötleted,trükköd van a gyerekeknek/gyerekekhez.
A blogomon írtakat pedig köszönöm.Nagyon jól esett és pont jókor jött egy kis biztatás:)Hálás vagyok érte!!:)

dharma írta...

Ahogy Niki rja ezt még olvasni is sok :D Én kb a 9 és 10 közötti időpontban feladtam volna :D

Megjegyzés küldése