Betegség?

Ez egy szép bejegyzés, így az előző hideg lakásos után :) De nem hiszem, hogy amiatt lennének betegek, sokkal inkább az oviban összeszedett vackok miatt, illetve ha mégis megfáztak volna, azt maximum a reggeli teraszon pizsamában mászkálás, az éjszakai melegemvan-kitakarózások, illetve  a kinti mezítláb-pólóban rohangálás számlájára írnám.

Persze nem lázas egyik sem, de mintha most jobban köhögnének. Rékát elővette a fűtési szezonnal kezdődő éjszakai köhögőgörcse, amin csak azzal tudunk segíteni, hogy nyitott ablaknál alszik el, illetve ha éjjel köhög, rányitjuk az ablakot. Ez többnyire akkor történik, amikor bekapcsol a fűtés. Így, ahol ő alszik, általában majdnem elzárom a radiátort. Ez most már negyedik éve, mióta a panelban laktunk, veszi elő minden betegség-szezonban, gyakran jártunk vele orvosnál, sosem lát semmit. (A hidegpárásító sajnos semmit nem használt, sőt...)
Most viszont olyan hülyécske is volt, már pénteken is, és tegnap is sokat bántotta a Nándit. És mostanában egyébként jó fej volt vele, nagyon sokat játszottak együtt.

Nándi időnként hurutosan köhög, és náthás hangja van, de alig-alig folyik az orra. Mégis, valami miatt úgy érzem, hogy most jött el az a határ, hogy jobbat tenne neki is, ha itthon töltene egy-két napot

Az egészet Misi koronázza, aki köhögésügyileg szintén a betegség-határon egyensúlyozik, csak neki kötőhártya gyulladása is van, ami egyértelműen betegség. És úgy néz ki, a Rékáéhoz hasonló köhögése van neki is.  :(

És nem tudom, mit csináljak, mert a szemétől holnap már biztos mehetne bölcsibe, és nagyon fontos is lenne, hogy menjünk, és ne hagyjuk félbe a szoktatást. De ha itthon vannak a nagyok, kivitelezhetetlen, és kezdhetjük majd elölről.
Mindegy, meglátjuk majd, mi lesz ma. De asszem kezdjük elölről a szoktatást az utáni héten :(  Ami fél hét lesz, mert nagyszülőzünk. Francba. De jó lenne, ha szuperül meggyógyulnának estig! Nem sok esélye van, mert éjszaka - Réka miatt - még azon is filóztam, hogy a mai bábszínházat is kihagyjuk...

Ja, mert éjszaka én nem sokat aludtam. Az úgy volt, hogy Misinek jön a foga, plusz savanyúkáposztát evett, és éjjel, vagy altatás közben is kakilt egyet. És olyan 10 felé elkezdett sírogatni. A vége az lett, hogy áthoztuk, és teljesen felébredt. De én csak 11kor vettem észre, hogy kakiszaga van, és addigra véresre csípte a fenekét. Ettől aztán amúgy is nyugtalanul aludt. Plusz átjött Réka, aki köhögött, és  végül ablakot kellett nyitni, és szintén fenn voltunk órákat. A köhögésre meg mozgolódásra Misi is felébredt, és szintén elkezdett köhögni, és világosodott, mire elaludtam én is. És 7kor meg kelt Nándi.

De tulajdonképpen jó, hogy van kihez kelni.

Ez a szombat hajnalom eredménye, mert én nem olvasok újságot, neten sem, és híradót sem, és igyekszem kizárni a rossz dolgokat, mert ilyenek történnek velem, ha nem teszem. Tudtam mi történt, de  a segítségkéréseken túl nem sok jutott el hozzám. Szóval láttam vásárlás közben néhány újság címoldalt, és valahogy mégis bejutott egy-két hír, és olyan 4 órától nem tudtam aludni, mert a vörösiszap-tragédiára gondoltam, és hogy mennyire borzasztó, és mennyire nem számíthat ilyenre az ember. És ha itt történik ilyen... Mi többnyire itthon vagyunk. A gyerekek gyakran felügyelet nélkül játszanak az udvaron. Vagy sétálunk. Vagy autózunk. És anyukámék Mosonmagyaróváron laknak, ahol szintén van timföldgyár.
Még ha az értékeket kárpótolja is a sok segítőkész ember, az állam, a biztosítók - bár ebben sem lehet biztos senki -, hogy lehet egy ilyent lelkileg feldolgozni? Még akkor is, ha a sebek begyógyultak, ha nem halt meg senki a családból.  Borzasztó.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése