Bilitéma még mindig

Ordítani tudnék. Sőt tudok is. Ma reggel 7től mostanáig összesen 6-szor kellett bugyit, zoknit és nadrágot  cserélni Misin. Fél 12-kor el is szakadt a cérna, mert kb akkor pisilt be, ahogy indultam, hogy vigyem a klotyóba, akkor már vagy félóránként vittem. A gyerek vagy szokva van a hangerőhöz, vagy magasról tesz rá, mert nem igazán foglalkozott velem. A nagyok viszont elkezdtek vigasztalni.  :)

Teljesen természetes számomra, hogy másfél évesen nem képes szólni, nem képes visszatartani. Bár anyukám ezzel biztos vitatkozna :) De egyszerűen nem tudom felfogni, hogyha egyszer képes bilibe pisilni, boldogan bele is pisil - most már nem szórakozik azzal, hogy 2-3 csepp és feláll, hanem rendes mennyiségeket ereszt -, akkor mi a fenének csurizza tele a gatyáját 10 perccel a bilizés után.

És nem értem, hogy voltak erre képesek a szüleink. Azt mondják, egy évesen szobatiszták voltunk. Negyedóránként biliztettek minket? És mosták kézzel azt a rettenetes mennyiségű pisis ruhát? Vagy minden alkalommal csomagoltak ki és be? Mondjuk volt idejük, nem volt internet...
Lassan nekem sincs mit ráadni a gyerekre, pedig nekünk extrém mennyiségű  cucc van. Mondjuk azt nem tudom, hogy hova fogok teregetni. Lassan egy teljes mosás összejön Misi mai ruháiból. Ja, mert egyszer a felsőket is át kellett venni, bár azt nem tudom, hogy csinálta...

Szívből remélem, hogy egy-két napon belül meggyógyulnak a sebek Misi fenekén, ez a krém, amire most megkaptam a jóváhagyást, elég hatékonynak tűnik, határozottan zsugorodásnak indultak a bibik. De még így is úgy tűnik a jelen állásban, hogy heges lesz a feneke. Pont, mintha seggbe lőtték volna sörétes puskával...
Lassan 6 éve pelenkázok minden áldott nap - bár nem! Misit a születése napján nem pelenkáztam, az a nap kimaradt -, és megfordult a fejemben, hogy milyen jó lenne, ha esetleg netalántán lenne valami profitja ennek a szenvedésnek, ha már, de erre én képtelen vagyok.
Elismerésem a szüleink generációjának.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

ki mást mond, az festi magát vagy hazudik!

Névtelen írta...

Még egyszer elküldöm, mert az eleje lemaradt: Azt úy csináltuk, hogy megvártuk a nyarat és akkor kezdtük a bilire szoktatást. Ugyanis akkor elég volt egy kis gatya, amit kiöblítettünk és a napon gyorsan megszáradt. Aki mást mond az festi magát vagy hazudik!
puszil anyósod

ilgya írta...

Ismerős a dolog,nagyon is. Minden részét az írásodnak átérzem,szüleim szerint a hugom már 1 évesen szobatiszta volt,nem nem vagyok flusztrált,hogy az enyém 4 évesen éjszaka még bepisil......
nagyon bírom az írásaidat,már egy ideje rendszeresen olvaslak,és ha nem bánod jövök máskor is!

Lepkevár írta...

Pontosan ezeken megyek most át én is, csak itt nálunk egy közel 3 évesről van szó... Néha már nem is érdekel, de néha rettentően elkeserít. :( Értelmes, okos, tud rendesen beszélni, ha vécére/bilire ültetjük, és éppen kell neki, akkor elvégzi bele a dolgát, de magától soha... Hiába mondom el naponta ezerszer, hogy szóljon, ha kell, már megyünk is, erre áll mellettem, és megy minden a pelenkába. Feladtam.

Az 1 éves kor szerintem erős túlzás, a szakirodalom szerint kb. 2 évesen alakulnak ki a szabályzáshoz szükséges idegpályák.

kikocs írta...

Mama! Ehhez tartom magam a jövőben :D Köszi!

Ilgya, köszi, én is nézlek mindig :) És persze, hogy szívesen látlak!

Lepkevár, ha elfogadsz egy kéretlent, határozd el magad, szánj rá két hetet, vegyél hellókittys bugyikat, vedd le a pelenkát, és szenvedj vele. Akkor is, ha elmentek. Se leszoktató pelenka, se semmi. Két hét teljes elszántság, türelem, napi 10 ruhamosás, és esti szíverősítő.
Vagy legyél türelmes, és ne foglalkozz vele, csak várd meg, amíg magától azt mondja, hogy nem kell pelus. Én az utóbbit választottam, de szerencsém is volt, csak Rékával és a kakival szenvedtünk, kakáláshoz pelenkát kért mindig. Akkor már volt, hgoy sírva pelenkáztam, annyira utáltam. Egyébként őt a vécécsészére ragasztható cicás matricák segítették át valahogy. Még mindig fenn vannak :)
Na, mindegy, az a lényeg, hogy valahogy dönts, és ne legyél bizonytalan, meg ideges, mert azt azonnal megérzi. Nem véletlen húzódott el nálunk a kakiügy...

gneke írta...

Szia!
Még sosem kommenteltem hozzád, de most elkezdem:-)
Teljesen hasonló helyzetben vagyok mint te egy több mint 2és fél éves hármas számú versenyzővel.
Nyáron, júniusban már egyszer kijelentettem, hogy teljesen szobatiszta. Aztán jött a nyaralás, persze nem mertem a kocsiban pelus nélkül utaztatni, idegen helyen pelus nélkül altatni.
A kakival teljesen rendben vagyunk, szól mindig, pisivel meg ahogy kedve tartja. Én is ezt nem értem, hogy ha naponta mondjuk 5x tud szólni, hogy kell pisilni, vagy intézi is egyedül, akkor másik 10 alkalommal miért nem?
Védőnő azt mondta, hogy az a nagyon rossz, hogy a szobatisztaságra "szokás" korszaka és a dackorszakkal egybeesik. Szerintem ebben igaza van, mert ha egy gyerek néha tudja mikor kell pisilnie, akkor csak dacból csinálhatja hogy többször is bepisil. mert pisilni mindig akkor kell, amikor vele épp kevésbé érnék rá foglalkozni, mert mondjuk épp hazajöttek a suliból a nagyjaim, vagy ebédet kell szervírozni. ismerős, ugye?

kikocs írta...

gneke, igen, nagoyn ismerős :D
és evvel a dackorszakos dologgal maximálisan egyetértek. Nekem szerencsém volt ,mert mire Nándinak anno eszébe jutott, hogy ő majd jól bepisil, már olyan jól megszokta a pelenkamentességet, hogy azzal, hogy visszaadtam rá - büntetésként hangsúlyozva - a pelenkát néhány direkt bepisilés után, kegyetlenül ráijesztettem, és sírva kérte, hogy ne legyen pelenka, és többet nem pisilt be.
ronda egy korszak ez a dackorszak. De majd ha 16 évesek lesznek, visszasírjuk :)
A barátnőmék egyébként (akkora gyerekei vannak, mint az én nagyjaim) a nem bepisilős napok után matricát gyűjtenek, és asszem 10 matrica beváltható egy kisautóra. Hatékony. :)

Megjegyzés küldése